fbpx

Így zajlik nálam egy esküvői megbeszélés

Így zajlik nálam egy esküvői megbeszélés

Kértek tőlem árajánlatot a Nagy Napotokra. Ha még szabad vagyok aznapra, akkor átnézem az ajánlatkérést, ha szükséges akkor felhívlak, vagy emailen kérdezek. Elküldöm az árajánlatot, és ha Nektek szimpatikus, akkor egyeztetünk egy találkozót, hogy arcot, hangot és személyiséget is tudjatok társítani az ajánlat mellé. Hogyan is zajlik az első esküvői megbeszélés nálam? Olvass tovább és megtudod.

Teljesen kötetlen lesz

Valóban kötetlen, az esküvői megbeszélés semmilyen kötelezettséggel nem jár. Ha szimpatikus az árajánlat és szeretnétek jobban megismerni, akkor javaslok egy személyes találkozót. Ahogy a bemutatkozómban is írtam, esküvői DJ-nek lenni nagy felelősség is, hiszen az életetek legfontosabb napján a legfontosabbat, azaz a buli hangulatát bízzátok rám. Ezért közel sem mindegy, hogy milyen ember vagyok, egyáltalán közös hullámhosszon vagyunk-e.

Erre a legjobb egy személyes találkozó, ahol kötetlenül át tudjuk beszélni a fontosabb kérdéseket.

Itt még nem kell szerződést kötnünk

Mint mondtam, ez egy teljesen kötetlen beszélgetés. Elég fura lenne, ha ennek ellenére mindenképp a szerződéskötésről szólna az első esküvői megbeszélés. Minden esküvőre kötök szerződést, ettől lesz még megnyugtatóbb, de erre ráérünk a találkozó után is.

A szerződéskötés fontos. Számtokra is és számomra is. Szerződéskötés nélkül jómagam nem érezném magam akkora biztonságban. Jó az, ha írásban is megvan mindenki „feladata”. Nem a legjobb szó erre a feladat, de talán akkor is ez tükrözi leginkább azokat a teendőket és tényezőket, amik fontosak lesznek az esküvőddel kapcsolatban. Úgy vélem, hogy szeretünk nyugodtan aludni, ehhez pedig mindenképp kell majd a szerződés. Viszont nem kell vele kapkodni.

Zenélhettem már ügyvéd, ráadásul Polgári Törvénykönyv szakértő ügyvéd esküvőjén is. Az az esküvő is jól sikerült. Amikor velük egyeztettem, bevallom, hogy fel voltam készülve arra, hogy, miután átküldöm a szerződés tervezetet, egy teljesen más szerződést kapok vissza. Hiszen nem vagyok ügyvéd, és egy szakértőnek küldtem el a saját magam kis szerződését. 2 ponton javított bele, ott is csak minimálisat, és kaptam egy dicséretet is, hogy ez szép munka. Ettől rettentően nyugodt lettem és az ifjú pár is. Ebből is látták, hogy odafigyelek arra, amit csinálok. Bízom benne, hogy ezt már kezded Te is így látni.

Természetesen, ha úgy alakul, akkor már az esküvői megbeszélés előtt, vagy akár ott át is tudom küldeni a szerződés tervezetet. Azért küldöm inkább, mert 6 oldalas. Jobb azt otthon olvasni.

Frekventált helyen találkozzunk

Javaslok, egy mindenki által kényelmesen és könnyen megközelíthető helyet választani. Általában bevásárlóközpontot (Westend, KöKi Terminál, stb.), azon belül is egy szimpatikus kávézót szoktam javasolni. Az lehet, hogy nem ez lesz a legcsendesebb helyszín a világon, viszont arra megfelelő, hogy a legfontosabb részleteket átbeszéljük, megismerjük egymást.

Ha vidéken, vagy külföldön éltek, akkor sincs semmi gond. Nyilván nem szeretnélek titeket őrült költségekbe hajszolni egy személyes esküvői megbeszélés miatt, ha annyira messze vagyunk egymástól, hogy ne érje meg nektek sem. Az okos eszközök korát élve szinte mindenen tudunk már videochatelni. Ha máshogy nem, akkor így is meg tudjuk beszélni a legfontosabb részleteket. Ez pont elég arra, hogy megismerjük egymást, egyeztessük elképzeléseinket.

Viszont, ha tudunk találkozni, akkor mindenképp egy jól megközelíthető és kényelmes helyet válasszunk. A fentiek csupán példák, de pont azért hoztam, mert megesett az ellenkezője is. Volt olyan, hogy 53 percig kerestem parkolóhelyet a belvárosban úgy, hogy általában szokott azon a környéken szabad parkolóhely lenni. Aznap és akkor éppen nem volt. Nem szeretek késni, de ezzel a helyzettel nem tudtam épp mit tenni, kocsikáztam, amíg valaki épp ki nem állt. Ezt szeretném a jövőben elkerülni, hogy a megbeszéléssel tudjuk eltölteni az időt, hasznosan. 

Hétköznap, délután vagy kora-estére készüljünk

A szakmámból kifolyólag a hétvégéim foglaltak. 🙂 Most, amikor ezt olvasod, szinte biztosra veszem, hogy legalább 1 évre előre, a szombatjaim nagy része már foglalt esküvők miatt. Vasárnap pedig utazom haza a helyszínről, vagy kipihenem a bulit. Épp ezért, talán úgy lenne kényelmesebb, ha hétköznap, munka utánra időzítenénk az esküvői megbeszélést.

Nagy általánosságban 18:00 körüli időpontra szoktam tervezni, de abszolút rugalmas vagyok. Ilyenkor is általában már előbb a környéken vagyok, mert – mint mondtam – nem szeretek késni. A csúcsforgalmat mindig beleszámolom az indulásba. 18:00 körül inkább mindenki kifelé jön már a városból, befelé jól lehet haladni. Mire végzünk, addigra pedig lemegy a délutáni csúcs is.

Ez az időpont is csupán egy javaslat. Ha Ti tovább dolgoztok épp, akkor tehetjük későbbre is, ebben is abszolút rugalmas vagyok. Azt szeretném, ha már a szervezés elején is inkább a nyugodtság vezérelné az első találkozót.

A fontosabb egyeztetni valók

Beszélünk a helyszínről, pontosabban az adottságairól. Megbeszéljük azt is, hogy milyen szolgáltatókat szeretnétek az esküvőre, és kik azok, akik már tutira megvannak. Átbeszéljük a násznép összetételét, korosztályát, azokat a fontosabb személyeket, akikkel ritkán találkoztok.

Persze, beszélünk a zenékről is. Minden pár más, így minden esküvő is más, ezért más zenékkel kell készüljek. Nagy vonalakban felvázolom azt, hogy mi az, ami „működni szokott”, mire érdemes odafigyelni. Ti pedig elmondhatjátok, hogy mik a kedvenceitek és mik a tiltólistás dalok, stílusok.

Ezen kívül, kíváncsi vagyok az extra kívánságaitokra is, mik azok, amiket még szeretnétek, de az ajánlatkérésben nem említettétek.

Helyszín

Beszéljünk magáról a helyszínről, ugyanis ez a kiindulópont.

  • Mit érdemes tudni róla?
  • Szabadtéri, fedett teraszos, vagy zárt a hely, ahol a buli lesz?
  • Esetleg a vacsora külön teremben lesz?
    • Ha igen, akkor miért?

Ezek azért fontos szempontok, hogy tudjam, mire kell készüljek. Ne az legyen, hogy épp 5 méter hosszabbító hiányzik ahhoz, hogy mindent be tudjak kötni. Ez mondjuk a gyakorlatban lehetetlen, mert annyi plusz kábel viszek magammal, ami még emellett 2 buli teljes technikájának elég lenne. Tehát erre is van B-tervem. Nyilván jobb félni, mint megijedni, ezért jobb erről beszélni már az első esküvői megbeszélés során.

Fontos az is, hogy milyen elrendezésű a helyszín. Azért fontos, mert bár a fő hangtechnikám általában mindig ugyanaz, azt még lehet bővíteni, variálni, ha kell. Mondok egy példát. 80 fős, vagy nagyobb esküvőt tervezel. A helyszínen ennyi ember kényelmesen le is tud ülni vacsorázni úgy, hogy van elég tánctér is. A ceremóniamester szeretne mondani valamit, odaadom neki a mikrofont, elkezd beszélni, miközben a násznép eszik-iszik-beszélget. Ilyenkor mi tud történni? Vagy nem hallja rendesen a szöveget a hátsó sor, vagy adok rá elég hangerőt, az meg az első sort fogja zavarni. Ez egy teljesen életszerű helyzet.

Ezt úgy védem ki, hogy egy plusz hangfalat teszek a terem másik végébe, hogy egyenletesebb legyen a hangerő, főleg ilyenkor. Ebben a külön hangfalban tudom szabályozni a zene és a mikrofon hangerejét, külön, tehát a buliban innen nem fog hangosan szólni a zene.

Ehhez viszont az is kell, hogy a helyszín alkalmas legyen rá, azaz fizikailag elférjen ez a plusz hangfal, a kábeleivel együtt. Mindez persze biztonsággal. Ezért fontos minél több infót tudnom a kiválasztott helyszínetekről.

Összeállítottam egy esküvői helyszín kisokost. Ebben csupa hasznos tanácsot találsz, amiket a saját szemszögemből látva gyűjtöttem össze. Ez akkor is hasznos lehet, ha már megvan a helyszínetek, rá tudtok kérdezni ezekre az apróságokra is. Ha pedig még nincs meg a helyszínetek, akkor meg pláne hasznos.

Szolgáltatók

Ha már vannak lefixált szolgáltatók, akkor róluk is beszéljünk. A sok év alatt sok esküvőn zenéltem már, hátha ismerek közülük valaki. Ha így van, akkor el tudom mondani, hogy milyen volt vele együtt dolgozni, kizárólag szolgáltatói szemmel. Eszem ágában sincs senkit isteníteni, vagy épp lehurrogni, viszont a tapasztalat az tapasztalat.

Ha nem ismerem az adott szolgáltatót, akkor pedig kérdezni tudok. Azon a találkozón felmerült-e bármi kérdés a DJ-t illetően? Ha igen, akkor mi volt az, miben tudok segíteni neki?

Az az alapelvem, hogy az esküvőtökön egy csapatot fogunk alkotni. Nem az a célom, hogy egymásra nem-figyelő, lézengő szolgáltatói csapatot lássatok Ti, vagy a násznép. Sokkal hatékonyabbak tudunk lenni, ha vidámak vagyunk, ennek pedig az egyik pillére az, ha segítjük egymást. Nem csak a „munkában”, hanem mindenhogy.

Éppen ezért, ha csak apróságokkal is, de hozzá tudok járulni ahhoz, hogy jól együtt tudjunk működni. Olyan apróságokkal, hogy: van a pultomban szabad konnektor, ott lehet akksit, vagy telefont tölteni. Biztonságban van, nincs szem előtt, nem fogja felrúgni ott senki. Továbbmegyek, a pultom takarásába le is tudja pakolni a fotós és a videós is a táskáit, ha nincs jobb hely neki a helyszínen. Nem használok lézert, a fotós és a videós legnagyobb örömére. Ha nem tudod, hogy ez miért jó, kérdezz rá nála, hálás lesz. Ezen felől az összes fényem programozható – és be is van programozva rendesen -, aminek pedig különösen örülnek. Azért, mert így minden tervezhetővé válik, hozzá tudok járulni ahhoz, hogy jobb képek szülessenek.

Ezek olyan apróságok, amikkel általában meglepem a szolgáltatókat. Elmondom nekik ezt a helyszínen is. Gyakran meglepődnek, mivel nem szoktak hozzá, hogy ezt „kapják” egy DJ-től egy esküvőn. Eddig mindig pozitív visszajelzést kaptam a szolgáltatók zömétől. Épp ezért fontos ezt a témát is boncolgatni az esküvői megbeszélés során.

Násznép

A násznépről leginkább a zenék miatt fontos beszélnünk az esküvői megbeszélésen. Fontos megtalálnunk közösen a legjobb megoldást arra, hogy mindenki jól tudja magát érezni az esküvőn. Az a Ti Nagy Napotok lesz, a násznép veletek együtt fog ünnepelni aznap, így nekik is kedvezni kell.

Ha a násznép zenei téren „mindenevő”, vagy egyezik a zenei ízlésetek, akkor van a legkönnyebb dolgunk. Van erre is és az ellenkezőjére is példa. Ez teljesen független attól, hogy a hagyományosabb zenei vonalat képzelitek el az esküvőn, vagy inkább modernebb dalokra szeretnétek bulizni. Az eddigi tapasztalatom az, hogy mindig meg lehet találni azokat a dalokat, vagy inkább zenei blokkokat, amivel mindenki kedvére tehetünk. Ti is jól fogjátok érezni magatokat, és a násznép is tud egy hatalmasat bulizni.

Ehhez viszont az kell, hogy valamennyire megismerjem őket. Ezek átbeszélésére is tökéletes alkalom egy esküvői megbeszélés. Megismerjem azokat az embereket, akik hozzátok a legközelebb állnak, és azokat is, akikkel esetleg ritkán találkoztok. Nekik egy kicsit jobban kell kedvezni, hiszen, ha már eljött, akkor legalább egyet táncoljatok velük is. Itt nem arra kell gondolni, hogy mindenkit név szerint és kötődés szerint meg akarok ismerni, csupán muszáj felmérni azt, hogy vélhetően mi lehet a legjobb megoldás a zenéket tekintve.

Zenék

Ez az egyik legfontosabb része a megbeszélésnek. Ezen áll, vagy bukik a jó hangulat. Éppen ezért, egy olyan módszerrel segítek összeállítani az este zenei anyagát, amire másnál nincs példa. Erre később kitérek még.

Mint írtam fentebb, fontos megtalálni a násznép legnagyobb részével a közös nevezőt. Hisz ők is ugyanúgy fontos résztvevői az esküvőnek. Általában, már csak a korosztályi különbség miatt nem egyezik meg teljes mértékben a zenei ízlés. Azzal nem mondok újat, hogy a nagymamád nem fog ugyanúgy táncolni egy mai rádióslágerre, mint Ti, a fiatalabb korosztály. Legalább gondolatban törekedni kell arra, hogy úgy legyen felépítve az esküvő zeneileg, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő dalokat a repertoárban.

Megbeszéljük azt, hogy Ti elsősorban milyen stílust és stílusokat szeretnétek. Ez a kiindulópont. Ehhez javaslok még olyat, amit érdemes lehet átgondolni. Nem kell mindent megfogadni, csupán elgondolkodni rajta. Nem kell megijedni sem, de az a tapasztalat, hogy amit még itt, a találkozón eltervezünk, nem minden esetben szokott pontosan úgy működni az esküvőn. Ez pedig nem miattam van.

Igyekszem az esküvőn rugalmasan kezelni a kialakult hangulatot. Ha épp úgy alakul, mert olyan a násznép, akkor lehet ám a blokkokat a helyszínen is alakítani úgy, hogy mindenkinek jó legyen. Ha azt látom, hogy amit a találkozón megbeszéltünk, az a helyszínen épp nagyon-nem működik, akkor egy gyors kérdéssel rögtön úrrá tudok lenni azon a helyzeten is. Volt már erre is példa, egyszerűen rosszul lett az elején felmérve a násznép. A pár egyszerűen másra számított. Ezzel nincs is baj, erre kell a helyszínen jól reagálni. A tapasztalatomnak köszönhetően, ezidáig mindig sikerül is.

Az esküvői megbeszélés során beszélnünk kell a tiltólistáról is, mindenképp. Ebben legyetek önzők. Ezt a napot Ti szervezitek, az mindenkitől elvárható, hogy ha valami tiltólistás, annak nyilván oka van. Ha ez épp valakit zavar, azt le tudom kezelni a helyszínen. Erre is több megoldásom van, mindegyik szokott működni. Ha lesz tiltólistátok, az mindenképp a sajátotok legyen.

Mi a módszerem erre? Ezt szándékosan nem írom le ide, hisz akkor másolható. Ezt az előnyt meg szeretném magamnak tartani. Az árajánlatban benne van, abból minden világos lesz.

Extra kívánságok

Arra is jó egy esküvői megbeszélés, hogy rákérdezzek az extra kívánságaitokra. Elhiheted, hogy az évek során sok-sok olyan extrát láttam, ami valóban színesebbé és emlékezetesebbé tud tenni egy esküvőt. Ha Nektek van már öteltetek, akkor szívesen meghallgatom, és amiben tudok segítek. Lehet, hogy ez a segítség az ötletelésben ki is merül, de ha beszélünk róla, az már jó.

Ha nincs ötletetek, de szeretnétek valami extrát, akkor tapasztalatból tudok javasolni néhányat. Ez mindig az elképzelésetektől és a beállítátottságotoktól függ. Extrák nélkül is lehet varázslatos egy esküvő. Ennek ugyanígy a fordítottja is igaz, egy extra esküvő is lehet katasztrófa. Utóbbira saját példám nincs és remélehetőleg nem is lesz. Szakmai körökben azért ritkán lehet hallani 1-2 alkalomról. Ebből a szakma igyekszik leszűrni a rosszat azért, hogy utána azt jól meg lehessen valósítani.

Ezekhez az információkhoz Ti vélhetően nem fértek hozzá. Csupán azért, mert nem ilyen körökben mozogtok. Viszont, ha már ezzel a tudással is rendelkezem, miért ne osszam meg Veletek egy esküvői megbeszélésen?

Saját ötletek, tapasztalatok

 Az esküvői megbeszélés alatt minden „blokknál” beszélünk majd arról is, hogy az adott témában nekem mik a tapasztalataim. Van saját tapasztalat is bőven, a legtöbbje jó, de van azért néhány rossz is. Ha ezt átbeszéljük, akkor a maximumot hozhatjuk ki az esküvődből.

Nem minden esetben kell itt nagy dolgokra gondolni. Néha 1-1 apróság is bőven elegendő ahhoz, hogy jobban tudjunk megoldani egy helyzetet, vagy szebbé varázsoljuk az adott pillanatot. Mivel Nektek ez az első esküvőtök, én pedig jártam már több százon, ezért Ti nem nagyon ismerhetitek az apró, vagy az annak tűnő, de nagyobb buktatókat. Arról nem is beszélve, hogy mint említettem, sok kollégával tartom a kapcsolatot, akiktől mindig hall valami újat az ember.

Ha volt a közelmúltban egy közelálló barátnak vagy családtagotoknak esküvője, akkor kérjétek ki mindenképp az ő véleményét is. Biztos vagyok benne, hogy hasznos tanácsokat fogtok kapni tőlük is. A másik, akinek mindenképp érdemes a véleményére és a tanácsaira adni, az a ceremóniamester/vőfély. Higgyétek el, hogy ha ő javasol valamit, akkor annak megvan az oka. Biztos vagyok benne, hogy kellő részletességgel ki is fejti Nektek, ha kérdeztek tőlük.

Írhatnám itt a saját tapasztalatimat is szinte a végtelenségig. Ha így tenném, akkor egyrészt nem maradna tapasztalat az esküvői megbeszélésre. Másrészt, már így is elég hosszú lett ez a cikk. 

Mikor lesz az esküvői megbeszélés?

Köszönöm szépen, hogy végigolvastad ezt a hosszú bejegyzést. Bízom benne, hogy megtaláltad minden kérdésedre benne a választ. Ha így van, és szimpatikus amit olvastál, akkor kérj ajánlatot minél előbb, hogy találkozhassunk személyesen is.

Az is lehet, hogy nem tértem itt ki mindenre, lenne még kérdésed. Ha van, akkor keress bizalommal elérhetőségeimen. Beszélhetünk kötetlenül akár telefonon is.

Addig is, a Facebook oldalamon is láthatod, hogy épp merre járok, mi történik épp velem.

Esküvői zenék

Esküvői zenék

Az esküvői zenék kiválasztása

Gondolom, azt már nagyjából tudjátok, hogy milyen zenéket szeretnétek hallani az esküvőn. Azt is tudjátok már, hogy darabra mennyivel kell készülni? Mikor milyen stílus ajánlott? Ha nem, akkor segítek kiválasztani a megfelelő zenéket kiválasztani az esküvőtökre úgy, hogy mindenki jól tudja magát érezni. Összegyűjtöttem azokat a gyakorlati tippeket és tanácsokat, ami segíthet Neked az esküvői zenék kiválasztásában. Nagy általánosságban fogok beszélni az esküvői zenékről, nem lesz konkrét dalra lebontva, de így is segíteni fog. A személyes megbeszélésen, a készülődés alatt, valamint a helyszínen is segítségetekre leszek.

Vacsorazene

Ide alapvetően egy háttérzene szükséges. A hagyományos esküvőknél már bevált szokás az, hogy a vacsora előtt is bulizik a násznép, viszont ezek a hagyományos esküvők már egyre ritkábbak. Egyszerűen átalakultak a szokások is, ezzel átalakult az esküvő forgatókönyve is. Ez így van rendjén, a világ is folyamatosan változik, ez alól az esküvő sem kivétel. Az esküvői zenék összeállításánál gondolni kell a vacsorazenékre is. Vacsorazenének leginkább kellemes swing-et, jazz-t, vagy egy magyar dalokból álló válogatást. Mindenképp olyat, ami a meghitt hangulatot fenntartja, de nem akar rá az ember azonnal táncolni. A vacsora alatt maga az evés és a családi beszélgetés a fontos. A buli alatt erre már nemigen lesz lehetőség. A vacsorazene összeállításában is állok rendelkezésetekre.

Nyitótánc

Egy sarkalatos és fontos pontja az esküvőnek a nyitótánc. Ez a hagyomány még megmaradt, ami nagyon helyes. A nyitótánc szimbolizálja azt a pontot, ahol az Ifjú Pár első táncukat táncolják, ezzel nyitják meg mindenki számára a bulit. Ez több szempontból is fontos. Egyrészt ez egy meghitt és káprázatos pontja az esküvőtöknek, hisz egy romantikus tánc mindenképp jár a násznépnek, a szülőknek, a keresztszülőknek, mindenkinek. Ez persze lehet egy sima, 1 perces lassúzás is, egy szép keringő, vagy egy betanult, vicces koreográfia. Vagy ezek keveréke. A tárház gyakorlatilag kimeríthetetlen, de ezek a leginkább jellemzőek. Ekkor a teljes násznép a párra figyel, tehát ott van mindenki a közeletekben, többnyire egy körben, így lehet igazán könnyen, de nagyon jól beindítani a bulit. Enélkül is be lehet, csak az jóval nehezebb. Az évek alatt találkoztam már mindkét véglettel, megbirkóztam a feladattal.

Bulizenék

Ez a fő feladat, az esküvői zenékkel kapcsolatban: a bulizenéket kiválasztani. Természetesen ebben is tudok segíteni, méghozzá úgy, ahogy senki más. Úgy kell kalkulálni, hogy az este buli részében 100-120 darab dalra lesz idő. Ezt 21:00 – 03:00-ig mondom így. Ha a Ti esküvőtök forgatókönyve buli része ettől jelentősen eltér, akkor értelemszerűen ezt a számot növeljük, vagy csökkentjük. Nagyjából akkor is ezzel a nagyságrenddel kell számolni. Itt kell leginkább megtalálni azt az arany középutat, amit Ti is szerettek és a násznép is tud rá bulizni. Sokszor ez nem is olyan egyszerű feladat, mint gondolnátok, de eddig mindig megtaláltuk azokat az esküvői zenéket a párokkal, ami mindenkinek megfelelő volt. Az ajánlatkésérnél megadhatjátok a Ti elképzeléseteket. Csak akkor szólok bele, ha jobb, vagy jobbnak tűnő ötletem van az esküvői zenékkel kapcsolatban, viszont akkor segítek úgy alakítani a listát, hogy mindenki elégedett legyen a végén.

Kiemelt zenék

Itt a szülőkkel való táncra, a tortára, a menyasszony/menyecsketáncra gondolok. Érdemes az esküvői zenék kiválasztásánál ezeken is elgondolkodnotok. Az esküvőtök egy egyszeri és megismételhetetlen nap lesz. Fontos, hogy aki veletek ünnepel, az Titeket ünnepel. Egy-egy táncot érdemes táncolnotok a számotokra legfontosabb emberekkel. Ha jó a buli, akkor mindenki táncol mindenkivel, viszont az nem feltétlenül az a meghitt pillanat, ami ilyenkor szükséges.

Szia, szeretném kérni, a …

Hihető vagy sem, jómagam ezeknek a kéréseknek örülök a legjobban. Mindig fejben tartom azt, hogy minden pár más, így az összes násznép is más. A buli alatt folyamatosan figyelem azt, hogy milyen a korosztálya, milyen az összetétele a násznépnek, hány gyerek van az esküvőn, stb. Igyekszem mindig azt játszani, amit az esküvői zenék listájából a legjobbnak tartok az adott időpontban. Az emberek fejében azonban olvasni nem tudok, így ha van egy olyan kérés, ami az adott pillanatban a buli szempontjából is jónak tűnik, és nincs a tiltólistátokon, akkor természetesen beillesztem minden további nélkül a buliba. Ettől függetlenül, ha olyan kérés érkezik, ami sehogyan sem illik éppen oda (sem stílusban, sem tempóban, sem korszakban, sehogy), akkor azt csak akkor teljesítem, amikor „odaér a buli”. Kivéve persze, ha Ti kéritek. Ott Ti vagytok a főnökök, legfeljebb 1 kérdés erejéig átbeszéljük, hogy mit látok jónak, és közösen kitaláljuk ott.

Minden esküvői zene egy dal, de nem minden dal esküvői zene

Kicsit közhelyes lehet a fenti kijelentés, viszont teljes mértékben igaz. Az, hogy Ti egy dalt nagyon szerettek, van egy fantasztikus közös emléketek rá, még egyáltalán nem biztos, hogy a násznép többi tagja is ugyanúgy fogja értékelni ezt. Ez nem jelenti, hogy ez a ne is legyen az esküvői zenék között, ez a dal nem is mehet az esküvőn, csupán mérlegelni érdemes azt, hogy mikor szóljon.

Mit ajánlanék?

Ez legyen titok az ajánlatkérésig. 🙂 Nem szeretnék a konkurenciának ötleteket adni, hiszen az is az egyik előnyöm, hogy úgy segítek kiválasztani Veletek közösen az esküvői zenéket, ahogy senki más. Neked nincs más teendőd, mint ajánlatot kérni, a többit már közösen csináljuk úgy, hogy mindenki elégedett lesz az esküvőd után.

 

Esküvői DJ és Ceremóniamester egyben

Esküvői DJ és Ceremóniamester egyben

Többször találkozok olyan szituációval, amikor az esküvői dj-t és a ceremóniamester egy személyként kezelik. Legyen az ajánlatkérés, egy szimpla bejegyzés a Facebookon, vagy egy „kolléga”, aki így hirdeti magát. Szeretném, ha egy kicsit tisztábban látnátok, hogy miről is szól ez a 2, teljesen különböző és teljes esmbert kívánó szakma. Esküvői DJ és Ceremóniamester egyben nincs! Ha valaki ezt mondja magáról, akkor legjobb esetben is mellébeszél, vagy csúsztat!

Ezzel most több kollégát meg fogok sérteni egy kicsit, de vállalom. Szerény véleményem az, hogy nem hiteles az, ha valaki így hirdeti magát. Ennek pedig mindenképp hangot szeretnék adni azért, hogy Téged – aki az esküvőjét szervezi éppen – megkíméljelek egy esetleges csalódástól.

Milyen is a jó ceremóniamester?

Ezt egy másik bejegyzésben már részletesen is leírtam. Röviden annyi, hogy egy ceremóniamesternek az esküvőtök koordinálása, és az esetleges problémák megoldása a legfontosabb feladata. A koordinálás alatt azt értem, hogy:

  • fogadja a vendégeket a vendégváráson
  • ott elmondja mindenkinek a szükséges információkat
  • megválaszolja a kérdéseket
  • elmondja, hogy merre van a templom
  • a templomnál intézi a leültetést
  • segít a fotósnak összeterelni a násznépet a kiscsoportos fotózáshoz
  • ugyanígy a nagy csoportképhez is
  • egyeztet a helyszínnel az esetleges kérdésekben
  • a konyhán intézkedik a felszolgálás kapcsán
  • egyeztet a torta érkezéséről is
  • felel a jó hangulatért, ha esetleg épp pihenne a násznép

Mindezt a DJ pultból?

Gyakorlatilag megoldhatatlan. A fenti lista közel sem teljes, szinte a végtelenségig lehetne sorolni a ceremóniamester feladatát. Ezek csupán a legfontosabbak. Ezt egy esküvői DJ a pultból konkrétan hogy tudja mind-mind megoldani? Teljes mértékben sehogy. Egy ceremóniamester nem csupán egy ember, aki terel, magyaráz, jópofizik, meg játszik egyet, ha unatkozik a násznép. Egy ceremóniamester ennél sokkal több, sokkal inkább a Ti jobbkezetek lesz. Gyakorlatilag ezt a „terhet” veszi le a vállatokról a Nagy Napon. Azon a napon, amit Ti több, mint 1 évig szerveztek, és egy rakat pénzbe fog kerülni. Ha nincs ceremóniameter, akkor ezekt mind-mind Nektek kell majd csinálnotok. Azon a napon, ami így is egy szempillantás alatt el fog repülni, hiszen annyi minden fog történni aznap. Na pont ezekről fogtok lemaradni.

Miért nem lehet az esküvői DJ is egyszemélyben?

Esküvői DJ és Ceremóniamester egyben azért nem lehet, mert a koordináláshoz, a kérdések megválaszolásához és az esetleges problémák megoldásához bizony mozogni kell. Oda kell menni, ahol a gond, vagy intéznivaló van. Ott pedig több, akár 10-15 percet is eltölteni. Mi a helyzet ezalatt a zenével? Beteszek egy mixet aztán „jóvanazúgy”? Vagy megáll a szám végén? És Ti ezért fizettek a DJ-nek, hogy megálljon a zene? Nemhiszem, hogy ez tetszene.

Igaz, az is, hogy minden csak a problémán és a problémamegoldó képességen múlik. Amíg nincs probléma, addig minden oké. Nagyon kevés olyan esküvői beszámolóval találkoztam, ahol ne lett volna a nap folyamán legalább 3-4 „baki”. Ha ezek picik és nem állítja meg a bulit, akkor csak mosolygunk egyet rajta és megyünk tovább. De mi van akkor, ha egy kicsit összetettebb dolgot kell intézni? Mindent meg lehet oldani, kivéve talán a „P” betűt nyitott szájjal kimondani. Legfeljebb nem 5, hanem 25 perc megoldani, mert akkor 2 mondat után vissza kell szaladjak a DJ pultba, elindítani a következőt. Ebben az esetben minden egyes program csúszni fog az egész esküvőn. A vacsora, a torta, a menysszonytánc, az átöltözés, minden. Ennek sem Ti, sem a helyszín, sem pedig a többi szolgáltató nem fog örülni, ezt elhiheted.

az esküvői DJ-nek a hangulatra és a násznépre kell figyelnie

Úgy is mondhatnám, hogy a táncteret kell pásztázza, figyelnie kell a reakciókat, és a zenét tartani elsődlegesen a szeme előtt. Jó-e az adott zene, mehet-e még tovább ez a stílus, fárad-e a násznép, ezért lassítani kellene a tempón, vagy épp ellenkezőleg: jöhet-e egy kis hangulatfokozás? Nekünk, esküvői DJ-knek általában kevesebb, mint 3 percünk van arra, hogy:

  • kimenjünk mosdóba,
  • utána szerezzünk magunknak egy üdítőt,
  • kiválasszuk a következő dalt,
  • annak a hangerejét beállítsuk,
  • megkeressük a megfelelő indítási pontot,
  • és ha ott tartunk, akkor átkeverjük.

Ismétlem, mindeközben figyelni kell a násznépet is, hogy egyáltalán jó-e az, amit épp játszik?

Így talán egy kicsit jobban ráláttok a munkánkra, és arra, hogy miért nem lehet valóban megoldani azt, hogy az Esküvői DJ és Ceremóniamester egyben legyen. Ha mindeközben még azt is intézni kell, hogy amikorra készen áll a torta (díszítés, gyufa, kések, tányérok, stb.), előkeríteni a fotóst/videóst, hogy készüljenek, megtalálni a megfelelő villanykapcsolókat, akkor tényleg mi a helyzet a zenével? Megáll, ha nem végzek időben? A Te esküvődön a násznépből mindenki csak kapkodja a fejét, hogy miért van csend és hol van a DJ. Ez azért elég kockázatos játék lenne szerintem. Arról nem is beszélve, hogy a DJ meg egész este csak rohangálna, mint a mérgezett egér. Ez sem a legszebb látvány, valljuk be.

Ezzel spórolni tudtok

Kecsegtetőnek hangzik, mivel ezzel is lehet találkozni. „2-az-1-ben, dupla szolgáltatás nem-dupla áron!” Ilyen hirdetést is láttam már, mivel az a gondolatmenet, hogy ha az Esküvői DJ és Ceremóniamester egyben van, akkor nyilván csak 1 szolgáltatót kell fizetnetek. Ez igaz is. De az a szolgáltató ilyenkor értelemszerűen magasabb árat számol, ami rendben is van, hisz többet nyújt egy „sima” esküvői DJ-nél. Ez tiszta sor, mindannyian máshogy szolgáltatunk, mások is az áraink. De az, hogy ha az esküvői DJ és Ceremóniamester egyben van, valóban spórolás? Ha a fentieket elolvastad, akkor körvonalazódik, hogy ha egyben ajánlja magát valaki, akkor a 2 szolgáltatás valahogy sérülni fog, ugye? Vagy az egyik, vagy a másik, vagy mindkettő, de valahogy csak sérülni fog, sérülnie kell.

Pakolni ki és mikor fog?

Magáról a bepakolásról nem is beszéltünk még. Nekem 1,5-2 óra a bepakolás alátalában egy esküvőre. Ez azért is van, mert sok cuccot viszek, másrészt nem szeretek kapkodósan pakolni, mert a kapkodásból csak a baj van. Ha az esküvői DJ egyben ceremóniamester is, akinek már akkor is feladata van, amikor az esküvői DJ-nek még nincs, akkor mikor fog bepakolni? Délben? vagy reggel 8-kor? Nem képzelnéd, de vannak olyan helyszínek, különösen az éttermek, amik az esküvő előtt 2 órával még rendes nyitvatartás szerint működnek, akkor még nem lehet sehogyansem pakolni. Ilyenkor mi a helyzet? Csak azt tudom gondolni, hogy ilyenkor amit fent is írtam, az egyik szolgáltatás sérülni fog, vagy ilyen esetben a pakolást megoldja mással. Persze, ha ebben az esetben sérül a szolgáltatás, akkor bőszen fog mutogatni az ember a helyszín vezetőjére. Ami még el is fogadható, de ez mit segít a Te esküvődön? Semmit. Ha mással pakoltat, ami teljesen érthető, akkor mennyit is sprórolsz Te ezen? Így a beígért spórolás nagyrésze máris ugrott.

Számoljunk

Egy jobb esküvői DJ szolgáltatás 2019-ben 140.000 – 200.000 Ft-ig terjed. Ebben már tényleg megbízható, tapasztalt, profi esküvői DJ-t találsz. Jómagam is ebben az árakategóriában dolgozom. Ilyenkor jön az, hogy a kiszemelt személy esküvői DJ mellett ceremóniamester is. Egy jó ceremóniamester szintén 100.000 – 180.000 Ft körüli összeget kér a szolgáltatásáért. Tehát külön megúsznátok a 2 személyt 300.000 Ft körül. Ez lehet több, lehet kicsit kevesebb is. Kíváncsi lennék, hogy egy eskvői DJ, aki egyben ceremóniamesternek is hirdeti magát, mennyit kérhet. A reális az, ha ehhez a 300.000 Ft-hoz közelít, de legyen egy kicsit alatta. Ha a pakoláshoz kell hívnia maga mellé valakit, mert máshogy nem megoldható, akkor nyilván neki is kell fizetni valamit, be kell jelenteni aznapra, le kell utána adóznia, stb. Ez is Titeket fog terhelni. Arról nem is beszélve, hogy a pakolónak is illene legalább egy szolgáltatáói menüt kérni. Itt spórolásban hol is tartunk? Nagyjából sehol. Nyilván valamekkora összeget lehet spórolni, de itt is benne van az, hogy sérülni fog valamelyik szolgáltatás. És ezt direkt nem feltételes módban írom, mivel ez egy szinte biztosra vehető tény.

 

Neked megér ez ennyit?

Egy évig szervezed az esküvődet. Tudod, hogy jó sok pénzbe fog kerülni. Nyilván kell spórolnia az embernek, de nem éri meg mindig mindenen. Ha pont a 2 legfontosabb szolgáltatón akarsz spórolni, akkor nagy eséllyen inkább káosz lesz az esküvő, mintsem a legboldogabb napotok szép emléke. Megér ennyit? Ha igen, áldásom rá, remélni tudom, hogy az esküvőtökön minden rendben lesz. Ha így lesz, akkor majd rámolvashattok utána, hogy mekkora butaságot írtam és megtaláltok erre a legob embert. Viszont ha igazam van, akkor… Én időben szóltam.

Jövőkép

Saját gondolat, de mindenképp meg szeretném osztani Veled. Ha már ennyi mindenre képes egy ember, akkor mi lehet a jövőkép? Rájön, hogy egy iPhone-nal vagy egy jó okostelefonnal milyen szép képeket lehet készíteni, és máris Esküvői Fotós is lesz, egyszemélyben. Sőt, ezekkel videózni is lehet, adott a levetőség: Esküvői Videós. Továbbmegyek: otthon szolgált már fel vacsorát a családnak, tehát elbír egy levesestálat, gyerünk: ő innentől a pincér IS. Minden IS. Esküvői DJ-, Ceremóniamester-, Fotós-, Videós-, Pincér. Mi kell még? Az, hogy ezt fizikailag hogyan oldja meg, az nyilván nem lesz benne a hirdetésben, mivel kivitelezhetetlen. Remélem érzed benne az iróniát, de azért félő, hogy egy idő után bele lehet majd futni hasonlóba. Ezt kérdezd meg bátran egy fotóstól, ceremóniamestertől, vagy bármilyen esküvői szolgáltatótól. Nem azért fonak nekem igazat adni, mert maguk mellett beszélnek, hanem azért, mert ezek a szakmák mind-mind külön embert kívánnak.

Hagyjuk a mellébeszélést

Nincs olyan, hogy esküvői DJ és ceremóniamester egyben. Nem létezik és nem is fog létezni. Aki ezt állítja magáról, egyszerűen meg kell neki mondani, hogy ő inkább szpíker, mintsem ceremóniamester. Azt fogadjuk el nekik, hogy nem nagyon voltak még igazi ceremóniamester mellett esküvőn, ezért nem is tudhatják, hogy miről is szól ez a szakma. Gondolom, ha így hirdeti magát, akkor el is tudja hitetni, hogy ő tényleg 2-az-1-ben. Holott nem az, közel sem.

Sokkal tisztességesebb, ha azt mondja, hogy szpíker feladatot is ellát egy esküvőn, ezzel kvázi felkonferál néhány fontosabb dolgot. Félre ne értsetek, egyáltalán nem baj az, ha egy esküvői DJ jól bánik a mikrofonon keresztül a násznéppel. Ez mindenképp egy jópont. De ettől még ne nevezze magát ceremóniamesternek semmiképp. Ahhoz ennél sokkal több kell.

Van az éremnek egy másik oldala is. Ha az esküvőtökön nem lesznek programok, nem kell koordinálni semmit és senkit, akkor mi a helyzet? Csupán Ti, a Násznép és DJ lesz ott, akkor is kell a ceremóniamester? Ha egy minden formalitást mellőző, laza, kerti party-n szeretnétek megünnepelni a házassékötést, akkor talán meglesztek ceremóniamester nélkül is. Ilyenkor nem baj az, hogy ha be van kötve egy mikrofon, amivel tud a DJ bánni, így is lehet a hangulatot fokozni, és a legfontosabbakat bemondani. Csak ne nevezze magát akkor se ceremóniamesternek, ne így adja el magát Nektek.

Egyetértesz?

Ha igen és érdekel a munkásságom, akkor ajánlom figyelmedbe a Facebook oldalamat, itt követheted az esküvőimet. Ha pedig még nincs meg az Esküvői DJ-d a Nagy Napodra, akkor kérj egy ajánlatot, remélem szabad leszek még aznapra.

Esküvői helyszín kisokos

Esküvői helyszín kisokos

Tegyük fel, hogy megtaláljátok a neten (vagy túrázás során, családi évfordulón stb.) a számotokra tökéletesnek tűnő esküvő helyszínt. Beleszerettek, megeszitek a próbavacsorát, megbeszélitek a részleteket, lefoglalózzátok, majd utána jönnek elő a problémák. Ezt a bejegyzést azért írom, hogy próbáljak más szemszögből is segítséget nyújtani Nektek a megfelelő esküvői helyszín kiválasztásában.

Ha Ti már megtaláltátok ezt, akkor is hasznos lehet ez a bejegyzés számotokra, mivel az alábbi témakörökben még kérdezhettek a helyszíntől, és időben fel tudtok készülni közösen a megoldásokra. Ha pedig már tisztáztátok is az alábbiakat, akkor pedig megnyugtató lesz olvasni.

Nem minden Esküvői helyszín, amit annak hirdetnek

Sajnos egyre többször tapasztalom azt, hogy olyan helyszínre szerveznek a párok esküvőt, ami teljesen alkalmatlan annak ellenére, hogy heti 1-2 esküvőt tartanak ott. Ez nyilván az üzemeltetőnek „köszönhető”, hiszen számára jó pénz van egy esküvőn. Azt hozzátenném, hogy azért, mert a helyszínen fizikailag épp elfér a tervezett násznép, még egyáltalán nem biztos az, hogy az esküvőn ténylegesen mindenki kényelmesen fog tudni ünnepelni az Ifjú Párral. Ezt be kell látni, hogy nem minden esküvői helyszín felel meg esküvőre.

Gyakorlati tapasztatok DJ szemszögből

Elsőre furának tűnhet, hogy egy DJ miért akar Nekem esküvői helyszínt ajánlani, vagy nem-ajánlani? Hát azért, mert egy jó esküvői DJ rengeteg helyszínen megfordul a pályafutása alatt, és rengeteg szituációt átél a parkolástól a bepakoláson át a zárásig.

Gyakori manapság az olyan esküvői helyszín kiválasztása, ami valamilyen szempontból különleges. Értem ezalatt azt, hogy nem egy rendezvényterem, nem egy hotel hall része, nem egy modern étterem, hanem valami természetközeli, valami meghitt, valami különleges, valami új. Alapvetően jól is lenne ez így. Azt viszont fontos számításba vennetek, hogy ezek az „átlagos” helyszínek számos előnnyel rendelkeznek a különleges, erdő közeli esküvői helyszínekkel szemben, melyek nagy része a Ti kényelmeteket szolgálják, jó dekorációval pedig csodákat lehet művelni. Természetesen ez az egyéni preferenciátok, nem szeretném befolyásolni az elképzeléseteket, döntéseteket. Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya egyaránt.

Hotel, nagy étterem, rendezvényterem

Itt gyakorlatilag minden infrastruktúra adott lesz vélhetően, hiszen az ilyen jellegű helyeket így tervezték a legelejétől. Nagy az esély rá, hogy a szükséges infrastruktúra itt rendelkezésre áll. Ezek a teljesség igénye nélkül: parkolók, megfelelő számú WC és mosdó, jó áramellátás, megfelelő személyzet. Ezen kívül még számos tényező közrejátszhat, de egy jó alap azért már így is adott.

Természetesen ilyen helyeken is láttunk már csodákat, és itt sajnos a csodákat negatív értelemben használom. Van olyan hotel, ahol azt mondják, hogy a „DJ/zenekar mindig itt szokott lenni, a konnektor 20 méterre van, hosszabbítónk nincs”. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy ez a helyszín sosem volt semmi ilyenre felkészülve, de még csak a szándék sincs meg arra, hogy valamit tegyenek azért, hogy az esküvőhöz az egyik legfontosabb szolgáltatónak legyen árama.

Áram nélkül pedig nem igazán lehet bulit csinálni, bármennyire is szeretném. A tánctér mellesleg a hotel, dekorálhatatlan hall részében volt, így gyakorlatilag semmi hangulata nem volt. Ez nem azt jelenti, hogy ettől függetlenül nem volt jó a buli, hisz ott pont reggel 5 óráig tartott, és végig volt mozgás a tánctéren, csak azt éreztem, hogy ebből talán egy kicsit jobbat is ki lehetett volna hozni.

Szomszédok

Fontos megemlíteni még azt, hogy az épített környezet velejárója a szomszédok is. Több olyan hotelben és étteremben zenéltem, ahol vannak közvetlen szomszédok, emiatt a hangerővel óvatosan kell bánni. Nem jellemző rám az, hogy ha esküvő van, akkor mindent a maximumra tolok fel, és valódi koncerthangulat lesz a teremben. Egy esküvőn nem a hangerő a fontos. Ahol közvetlen szomszédok vannak, ott határozottan halknak kell lennie a zenének.

Ha van beépített hangtechnika…

Egy esetben csak azt és kizárólag azt használhattam, ami beépített volt. Semmi más hangosítást nem építhettem ki, pedig egy mikrofonos hangosítás jól jött volna a fedett teraszra, nem engedték. Ezt valahol meg is értem, viszont amikor történés volt, akkor a ceremóniamesternek torokból kellett megoldania a konferálást. Ez neki sem és a hangulatnak sem tett jót. Arról nem is beszélve, hogy a beépített hangtechnika rosszabb minőségű hangot tudott csak produkálni a sajátomhoz képest, ezzel nem tudtam mit kezdeni. Igyekeztem kihozni a helyzetből a maximumot. Abba ne is menjünk bele, hogy ha a természetes elhasználódás miatt épp egy esküvőn adja meg magát az egyik hangfaluk, akkor azért ki a felelős, illetve mi a helyzet a buli hátralevő részével?

Erdő közeli esküvői helyszín

Itt a természetközeliség, a fa alapú épületek, és a csodás környezet a vonzó. Ez jól is van így, ez nekem is vonzó tud lenni. Viszont azt tudnotok kell, hogy kevés az olyan természetközeli esküvői helyszín, ami valóban annak is lett tervezve, a legtöbbje inkább olyan, ami a pénzt látja az esküvőkben, így hát elkezdtek ott is tartani esküvőket. Ezzel már van némi probléma.

infrastruktúra

Elég triviális, de volt olyan helyszín, ahol a 90 fős násznépre jutott 1, azaz egy darab angol WC összesen. Ott kellett elintéznie az ügyes-bajos dolgait a nőknek, férfiaknak, gyerekeknek, mindenkinek. Ez nem azért volt, mert valami katasztrófa miatt az összes többi elromlott, hanem mert ennyi volt építve eredetileg és kész. Ez lehet, hogy a párnak a helyszín bejárásakor nem is tűnt fel, az üzemeltető pedig nyilván nem fogja ezt kihangsúlyozni, hiszen ez egy elég nagy hátrány.

Szerencsém volt olyan helyszínhez is, ahol a polgári szertartást a helyszín egy közeli tóhoz „erőltette”, az eredeti terv ugyanis nem ez volt. Ez a tó ~90 méterre volt a vacsora helyszínétől, melyhez úgy kaptam hosszabbítót, hogy odaadjuk, de az úton (megy a tó mellett egy erdei út) a sajátommal kell átvinni az áramot, mert azzal kell és kész. Természetesen mindig készülök pluszban 40-50 méter hosszabbítóval, pont az ilyen esetekre. Megoldottam, megvolt a hangosítás, minden rendben ment, ott nem csináltam belőle ügyet. Ajánlani viszont innentől nem ajánlanám, elvből sem.

Legyen elég hely

Gyakori probléma az is, hogy nincs elég hely fizikailag az esküvői helyszínen. Az üzemeltető vállalkozói fejjel nyilván úgy gondolkodik, hogy minél több embert tud leültetni, annál több lesz a fogyasztása. Ezt így még meg is lehet érteni. Ez csupán azért tud probléma lenni, mert a hely nem csak az ülő vendégeknek kell, hanem többek közt a DJ-nek vagy zenekarnak, meg a tánctérnek is. Arról nem is beszélve, hogy a nagy létszámú esküvőknél jómagam úgy készülök, hogy egy plusz hangfalat elhelyezek a terem másik részében azért, hogy a vacsora alatti beszédeket, valamint a halk aláfestő zenét egyenletesen lehessen hallani a teremből mindenhonnan. Ez azért fontos, mert ha ~100 ember egyszerre eszik, és azt az alapzajt kellene a ceremóniamesternek túlkiabálnia, akkor bizony a DJ pultnál lévő hangtechnikának üvöltenie kellene, ami lássuk be, nem elegáns. Ezért a plusz hangfal. Azaz ezért lenne, ott is van nálam, de a kocsiban kell hagynom, mert a személyzet úgy rendezi be a termet, hogy egy pénzérmét alig lehet leejteni, így ez a hangfal sem fér el.

Javaslat

Javaslat: mérjétek fel a násznép létszámát, és 30-50%-kal több ülőhelyet is elbíró helyszínt keressetek. Ez kényelmesebb lesz a hangfal, a közlekedés, és a tánctér szempontjából, viszont nem lesz túlzóan nagy, hogy „üresnek tűnjön”. Tudom, hogy ez nem feltétlenül egy egyszerű feladat, viszont érdemes rá odafigyelnetek.

Legyen áram

Bárhogyan is tervezitek az esküvőtöket, áram, azon belül is megfelelő áramellátásra szükség lesz. Voltam olyan esküvői helyszínen, ahol 1 fázis jutott a teljes épületre. Ha ez Neked épp nem mond semmit, akkor így fogalmaznék: amikor a vacsorához sütik ki frituban a rántottakat, akkor imádkozni kell, hogy ne menjen el az áram mindenhol. Az aláfestő zenénél, a konyhában, a WC-ben, mindenhol. Ez azért a 21. században elég ciki.

Az áram nem vicc

Az áram az egyik legfontosabb eleme az egész esküvőnek. Sok helyszín van úgy az árammal, hogy vagy narancssárga hosszabbítót kapok, ami minden, csak nem biztonságos. Van olyan, ahol azt mondják, hogy a „DJ/zenekar mindig itt szokott lenni, a konnektor 20 méterre van, hosszabbítónk nincs”. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy ez a helyszín sosem volt semmi ilyenre felkészülve, de még csak a szándék sincs meg arra, hogy valamit tegyenek azért, hogy az esküvőhöz az egyik legfontosabb szolgáltatónak legyen árama. Teljesen abszurd.

Még egy fontos dolog

Ha a helyszínen lesz a satáj és/vagy a násznép részére is a szállás, akkor érdemes azt is fontolóra venni, hogy meddig kell a szállást elhagynotok. Apróságnak tűnhet, de hidd el, hogy fontosabb ez a szempont, mint hinnétek.

A szállásokat általában reggel 10 óráig el kell hagyni. Ez a szállodákban egy jól bevált szokás, nyilván így lehet időben kitakarítani a szobákat a következő vendégeknek. Viszont azért elég sokszor találkozok olyannal is, hogy ha esküvőd van a helyszínen, akkor ráérsz mondjuk délután 1-ig elhagyni a szállást. Ez a pár óra többlet aranyat érhet Neked.

Nyilván, nem az esküvőd vasárnap hajnalán fogod életed legjobbját aludni, A reggel 10 óra akkor is korai lehet. Alapesetben 4:00-ig, vagy 4:30-ig szólhat a zene, addig van az italcsomag is. Ez persze elég nagy általánosítás, viszont nagyjából megállja a helyét. Legalább még 1 órát ott vagy úgy, hogy összeszeded a dolgaidat és elköszönsz mindenkitől. Megkeresed a táskádat, egyezteted a megmaradt kaják és sütik sorsát, összeszeded, ami a Tiéd. Erre ez az 1 óra általában mindenkinek kell. Mire végzel, reggel 5-6 óra van. Te fent vagy előző nap kora reggeltől, az egész napot végig rohantad és 6-8 órát táncoltál. Ilyenkor még pár óra pihi tényleg aranyat érhet. Azaz érhetne, de ha 10-ig el kell hagynod a szállást, akkor másnap közel sem leszel valami fitt.

Könnyen lehet, hogy éppen vasárnapra is telt-házzal üzemel a szállás és azért nem lehet tovább maradni. Ennyire részletesen nyilván nem kérdeztem utána. Ha másnapra is tele vannak bejelentkezett vendégekkel, akkor teljesen érthető és nem is lehet mit tenni ez esetben. Az is tény viszont, hogy van olyan helyszín, ahol simán lehet maradni délután 1-ig, néhol 2-ig is. Ennek érdemes utánakérdezni, vagy számításba venni.

Amiket szívből ajánlok

Íme néhány helyszín, amiket úgy ajánlok, hogy nincs semmilyen gazdasági kapcsolatom velük, csupán minden igényt kielégítettek

Malom Club (Baja)

Dabas Hotel (Dabas)

Alfa Art Hotel (Budapest)

Angyalkert Tábor (Cserhátszentiván)

Sirály Étterem (Visegrád)

Caballus Lovasmajor (Nyíregyháza)

Sziget Étterem (Taksony)

Egy Csipet Nádas (Siófok)

Malomkert Hotel, Étterem és Rendezvénykökzpont (Nagybörzsöny)

Gottwald Hotel (Tata)

Kincsem Lovaspark (Tápiószentmárton)

Petneházy Club Hotel (Budapest)

Köszönöm szépen, hogy végigolvastad, remélem tudtam segíteni az esküvői helyszín kiválasztásában. Ha már megvan a helyszín, akkor pedig megnyutattalak az írással ezekben a fontos kérdésekben. Ha szimpatukis a hozzáállásom, vagy az, amit eddig láttál rólam és nincs még meg az esküvői DJ-tek, akkor kérj ajánlatot, hátha szabad vagyok még a Nagy Napotok dátumán.

 

Pin It on Pinterest